уторак, 09. децембар 2008.




PRAZNICI
neko ih naziva praznicima,ferijama,blagdanima...a ja?
ja ih volim...i to baš,onako iz sve snage iz sveg srca.radujem se njima i iščekujem ih.Naravno,postoje i oni koje najviše volim a to su novogodišnji i božićni praznici..vuku se nekako tromo i polako dok ne krene decembar i tad eksplodiraju u svom punom sjaju u svojoj punoj snazi...euforično mi ulaze u srce i dušu i mrve me do poslednjeg atoma...
to su za mene porodični praznici kada smo svi na okupu ili se bar trudimo da budemo..
sećam se svog detinjstva i osećam miris topline,miris maminih i bakinih kolača,negde u uglu sećanja trepere očevi užurbani korci da sve nabavi i da slučajno nešto ne zafali(pife li se ova reč odvojeno ili zajedno...eh pusto tursko).
A tek četinari,novogodišnja jelka tj.božićno drvo...hoćemo li sa busenom ili sečenu.Retko je ko uzimao tada plastični bor,jer ih gotovo i nije bilo na tržištu.
Znam da smo pored kupljenih ukrasa pravili i svoje divne male šarene kugle,kupe,poklončiće...prava mala igrarija mašte...bože što sam to volela i naravno ŠIŠARKE...pa od njih se svašta može napraviti ili bi poslužile kao ukras na drvcetu...i dan danas uz praznične aranžmane moram da ubacim i šišarke...
a o trpezi,svečanoj,bogatoj i nadasve prazničnoj neću ni pisati...odmah mi voda krene na usta, a ja sam...ovaj,znate na dijeti...mmmmmmm samo mi mirisi nozdrve šire...
ne znam da li se to vama desava,ali veoma često me neki mirisi vrate na dane detinjstva pa čak i na neki odredjen dogadjaj koji je ostao duboko u sečanju zaboravljen...mirisi me pokreću...
da volim ove nastupajuće praznike ...i možete ih zvati kako hoćete...da,znate sta mi najviše nedostaje već godinama?to su one divne novogodišnje čestitke koje su punile naša poštanska sandučića,klizila nam iz ruku...nosili smo ih nestrpljivo do toplih domova i sa osmehom na licu i ljubavlju čitali i naravno uzvraćali...
srca su nam bila puna topline...to ni nedostaje i to pomalo boli...jer uvek se pitam gde je sve to nestalo...zašto civilizacija nije zadržala lepotu postojanja,lepotu bliskosti...
by Tajanstvena

1 коментар: