уторак, 21. јун 2011.

POCINJEEEE...

Danas je prvi dan leta i pocinju one vrucine kada vam ni do cega nije(kako bih rado ovo sve spojila zajedno).Ali divno je leto i lepe su letnje kise koje po prestanku podignu sve moguce mirise iz priode,pa mi se cini i da prasina lepo mirise...




      Zajedno sa ostalim Evropskim narodima Letonci ce proslaviti letnju dugodnevnicu.Ali za razliku od drugih u Letoniji je noc svakog 23.juna jedan od najvecih praznika - koji slavi cela nacija




Zitelji gl.grada Letonije,Rige  su se okupili i ove godine da proslave praznik i pored dosadne kise koja je padala..U Litoniji je ovaj praznik poznat pod imenom Ligo ili Jani i stanovnici Rige su se okupili u parkovima svoga grada da nauce tradicionalne pesme,plesove i druge rituale koji prate proslavu Letnje dugodnevnice.
Praznik nije bio zvanicno priznat u SSSR-u,ali kada se Velika Rusija raspala,Letonci su poceli da se okrecu svojoj kulturnoj bastini i zaboravljenim praznicima.
Sedamdesetih i osamdesetih godina,Dugodnevnica je u ocima mladih,postala samo trenutak za opijanje i zabavu-bez nekog posebnog cilja.Nove generacije nisu shvatale sta zaista povezuje ljude u ovoj specijalnoj noci.Ovo je bio jedini praznik koji je sedamdesetih godina proslavljan javno i pored zabrane.
Zaista Letnja dugodnevnica je postala ujedinjujuci faktor letonskog drustva.


A ovako je izgledalo nebo  nad mojim gradom uoci dolaska leta







A ja kao lopov "kradem"prelepe trenutke leta i tu sarenu  riznicu cuvam na svojoj terasi.Nije kao u vrtovima i bastama,ali oseti se i tu u mom kutku dolazak Leta










































4 коментара:

  1. Dobro nam doslo leto:) Skoro svi praznici proslavljanja dolaska proleca ili leta datiraju iz paganskih obreda... Vecina kultura je obavezno proslavljala dugodnevicu kao najbitniji dan... pa, Stonehenge, kazu, posvecen je ovom danu!
    Prelepo ti je cveće, ne znam što si oklevala:))) Baš ti je fin i miran kutak, kadifice i tamjanika su prelepe, a petunije tek, puj-puj...:)
    Meni ove godine kadifice nisu uspele. Cvetale jednom i cvrc, propale...

    ОдговориИзбриши
  2. Sviđa mi se tvoj mali ali slatki vrtić!
    Kiss.

    ОдговориИзбриши
  3. Eh kako ja u ovo zimsko vreme zamisljam neku pricu.A u toj prici ja kod tebe na balkonu pijemo kaficu, uzivam u prelepim bojama tvog divno ukrasenog balkona.Zivelo leto;)

    ОдговориИзбриши
  4. hvala vam na lepim recima ,Dzoli danas sam mislila na tebe jer je Beogradbio najtopliji grad u Evropi a tu kod tebe pocela zima.Nikad nama ljudima ugoditi,Kad je toplo mi kukamo za zimom,kad je zima mi se pitamo kada ce leto i tako stalno.To potvrdjuje i tvoj komentar koji me je docekao ovde:))))Za kaficu sam uvek,tako da poziv stoji .

    ОдговориИзбриши